دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این مقاله قصد داریم در باره دیجیتال مارکتینگ و همچنین مزیت های آن صحبت کنیم. پس اگر دوست دارید با بازاریابی دیجیتالی به طور کامل آشنا شویدبا ما همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه اقداماتی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیردمی گویند. این تعریفی بسیار ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ خیلی وسیعتر تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی می باشد.

 بازاریابی دیجیتالی چرا ؟

از  تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنندحتما خبر دارید.البته دقیقا نه ولی حدودا می دانید.در گذشته در هر خانواده ای تنها پدرها تلفن همراه داشتند. آن هم یک تلفن همراه خیلی معمولی ولی الان دیگر اینطور نیست  و هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه آن هم از نوع هوشمند می باشد.  با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما هم استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما چندین برابر گشته است.

در نتیجه هر کجا که سیل عظیمی ازاشخاص وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات می باشد. دیجیتال مارکتینگ همین است یعنی از ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی هر نوع محصول یا خدماتی استفاده کردن.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال یعنی استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال برای بازاریابی خدمات و محصولات. در حقیقت در این روش بازاریابی بیشتر وابسته به رسانه های دیجیتالی مانند شبکه های اجتماعی هستیم. استفاده از شبکه های اجتماعی به نوعی به بازاریابی دیجیتالی ما کمک می نمایند. حال فرقی نمی کند بازاریابی ما در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان یا شامل هزینه باشد.

استفاده کردن از هر نوع رسانه ای که مربوط به کسب و کارهای دیجیتال است می تواند به بازاریابی دیجیتال ما کمک نماید. بطور مثال با استفاده از بهینه سازی سایت مان برای موتورهای جست و جو می توانیم از طریق موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل مشتریان زیادی را با محصولات و خدمات خود آشنا نماییم.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ تنها محدود به کسب و کارهای آنلاین نمی گردد. خیلی از دوستان فکر می کنند بازاریابی دیجیتالی تنها برای کسب و کارهایی می باشد که دارای یک وب سایت هستند. در صورتی که به هیچ وجه این طور نیست. خیلی از کسب و کارهای سنتی هم هستند که از طریق تبلیغات دیجیتال تلاش می کنند تا خدمات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی نمایند.

در دیجیتال مارکتینگ سعی می گردد از طریق ابزارهایی مانند وب سایت، ایمیل، شبکه های اجتماعی رفتار کاربران و مخاطبان تحلیل شود تا پس از بررسی های انجام شده بتوان بیشترین بازدهی را از بازاریابی بر روی این اشخاص کسب نمود. درواقع در دیجیتال مارکتینگ هدف اصلی ما فروش است البته فروش بیشتر با داشتن مخاطبان هدف گسترده تر. شاید هیچگاه نتوانید در بازاریابی سنتی به طیف گسترده ای از مخاطبین دست یابید.

مزیت های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شما لازم است از رسانه های دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود استفاده نمایید. امروزه دیگر کمتر کسی پیدا می شود که به آسانی به کسب و کاری اعتماد نماید. در حقیقت شیوه تصمیم گیری مخاطبان عوض شده است. با وجود رسانه های اجتماعی محبوب دیگر کسی به حرف شما اهمیت نمی دهد. بیشتر به حرف این و آن در شبکه های اجتماعی توجه می نمایند. بیشتر به کامنت ها توجه می شود.

بنابر این دقیقا به خاطر همین موضوع هم که شده است باید از رسانه های دیجیتال استفاده نمایید. درحقیقت هر کسب و کاری برای بقا در بین رقبایش باید در رسانه های دیجیتال حضور داشته باشد. نه اینکه از آن تنها برای کمک گرفتن استفاده نماید.

چرا حتما باید دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

همانطور که می دانید اینترنت و ابزارهای موجود در آن بهترین روش ها برای بازاریابی و تبلیغات می باشند. اگر به دنبال سود زیاد در کسب و کارتان هستید بهتر است از بازاریابی دیجیتال استفاده نمایید و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید باید خودتان بازاریابی دیجیتال را بلد شوید. مثلا بازاریابی محتوا یکی از بهترین روش های بازاریابی دیجیتال می باشد. اگر شما بتوانید بوسیله تولید محتوای هدفمند مشتری جذب نماید دیگری نیازی به هزینه های دیگر تبلیغاتی نخواهید داشت. البته این تنها یک مثال بود. منظور این است که اگر خودتان دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید در بسیاری از هزینه های تبلیغاتی خود می توانید صرفه جویی نمایید.

از طرفی اگر شما یک کارآفرین باشید باید تا حدودی از همه چیز آگاهی داشته باشید. البته حتما لازم نیست در همه چیز حرفه ای باشید اما تا حدودی باید بلد باشید. چون یک کارآفرین حرفه همه چیز را می داند ولی در بسیاری از مواقع خودش را درگیر کار نمی کند و از سیستم سازی که قبلا انجام داده استفاده می نماید.

جمع بندی

امروزه دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری می باشد که به صورت آنلاین فعالیت می نماید. در واقع بازاریابی دیجیتال یک بخش جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است.

تیم تولید محتوا ی سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوا ی سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها