بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing (SMM

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing (SMM

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از SMM ارائه بدهیم می شود گفت که SMM یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی اینترنتی است. در واقع  بحث سئو و بهینه سازی سایت هم یکی از روش مهم برای بازاریابی اینترنتی، جذب ترافیک و افزایش درآمد می باشد. ولی سئو تنها روش بازاریابی اینترنتی نیست.

اصطلاح SMM که به معنی بازاریابی توسط شبکه‌های اجتماعی است خلاصه شده کلمه Social Media Marketing می باشد. این فرآیند برای جذب ترافیک و کاربر بیشتر در شبکه‌های اجتماعی است.

هر شبکه اجتماعی برای یک هدفی ساخته شده است به عنوان نمونه شبکه اجتماعی توییتر که به منظور اطلاع رسانی، خبر رسانی و انتقال رویدادها طراحی گشته است. از طرفی دیگر شبکه اجتماعی فیسبوک شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری فایل، عکس، متن و حتی پیدا کردن دوستان قدیمی است.

واضح است هر چه فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر باشد بازخورد بهتری برای شما دارد و اگر درست بازاریابی نمایید می‌توانید درآمد خوبی از این روش داشته باشید.

اگر دقت کرده باشید مطمئننا متوجه این موضوع شده اید که امروزه طیف وسیعی از کاربران اینترنتی در شبکه های اجتماعی فعال می باشند. یک گزارش نشان داده که ایرانی ها متوسط روزانه هفت الی نه ساعت در شبکه های اجتماعی هستند. این رقم بالایی است ولی شما از همین نقطه ضعف می توانید به نفع خودتان استفاده نمایید. مفهوم SMM همین جا به کمک شما میآید شما با انجام مجموعه اقداماتی که در راستای بازاریابی اینترنتی می شود میتوانید کاری انجام دهید تا سایت تان از طریق شبکه های اجتماعی در نتایج جستجوها بهتر دیده شود.

در حال حاضر بیش از هفتاد و پنج درصد از شرکت ها از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی خود استفاده می نمایند.باید توجه داشت که فعالیت مداوم در این شبکه ها ار طریق SMM سبب می گردد تا افراد زیادی با کسب و کار آنلاین شما آشنا شده و در نهایت به بازدید از سایت شما بپردازند . با هر هدفی که هستید ، اطلاع رسانی ، فروش و ….. می توانید از این تکنیک بازاریابی اجتماعی استفاده نموده و در Social Networking فعالیت داشته باشید و با حضور داشتن در یک یا چند شبکه ی اجتماعی پر مخاطب از طریق SMM از کاربران موجود در این شبکه ها و علایق ونیازمندی های آنها بهره برداری کنید.

مزایای استفاده از SMM یا بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش مشتریان و مخاطبان و شناسایی برند ، فروشگاه و یا سایت خود به دیگران

امکان اطلاع رسانی سریع بین کاربران گوناگون از طریق ارتباطات موجود در این شبکه ها

توسعه ی اهداف شما با استفاده از SMM در زمینه های : برندسازی و ایجاد هویت ، افزایش ترافیک وب سایت اصلی ،افزایش ارتباطات و تعاملات با مشتریان کسب و کار خود ، افزایش فروش

امکان به کارگیری کلمات کلیدی ویژه و خاص موضوع فعالیت شما در شبکه های اجتماعی ، مثلا استفاده از هشتگ یا # قبل از کلمات کلیدی ای که به عنوان توضیح یا دیسکریپشن عکس های آپلود شده قرار می گیرد

با استفاده از تکنیک بازاریابی SMM ، لینک های زیادی از جانب شبکه های اجتماعی به سایت شما داده می شود و این می تواند بسیار مهم باشد و برای گوگل لینک بیلدینگ ارگانیک بسیار دارای ارزش می باشد .پس smm تاثیر مستقیمی بر روی بهبود اوضاع سئو سایت شما خواهد داشت.

بازاریابی شبکه های اجتماعی در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و گوگل پلاس

بازاریابی شبکه های اجتماعی در ایران شامل تولید محتوای جذاب برای مخاطبین شبکه های اجتماعی گوناگونی مثل فیسبوک، ایسنتاگرام، توییتر و گوگل پلاس می باشد. نظر سنجی ها نشان می دهد که امروزه اینستاگرام و تلگرام محبوب ترین شبکه مجازی در ایران هستند. با این حال ما توصیه می کنیم فعالیت بازاریابی اینترنتی خود را محدود به این دو نکنید. حداقل روی چند شبکه اجتماعی بزرگ و قوی متمرکز باشید. شبکه های اجتماعی مثل لینکدین و فیسبوک به مخاطب شما اجازه اشتراک گذاری مطالب شما را می دهد. در این صورت انتخاب شبکه اجتماعی موضوعی بسیار مهم می باشد. در حالی که اینستاگرام برای کسب و کارهای گرافیکی و هنری ابزار مناسبی است، لینکدین برای کسب و کارهای حرفه ای صنعتی تر مناسب می باشد. باید بدانید که هر شبکه اجتماعی مخاطب منحصر به فرد خود را دارد و درست هدف گذاری کنید.

حال در اینجا به معرفی نکات کلیدی جهت گرفتن لایک در فیس بوک و گوگل پلاس اشاره می نماییم :

استفاده از هشتگ # در گوگل پلاس و فیس بوک : هشتگ # در گوگل پلاس، فیس بوک و توئیتر اهمیت بسیاری دارد با هشتگ می‌توان برای هر متن تگ قرار داد. و این امر سبب نمایش بیشتر وبسایت شما در نتایج گوگل می‌گردد.

  • بروز رسانی منظم صفحه
  • تبلیغات در صفحات دیگر شبکه‌های اجتماعی
  • محتوای مناسب برای کاربر
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • داشتن برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های اجتماعی
  • دادن لینک از وب سایت اصلی به صفحه شبکه اجتماعی
  • شناخت کامل رقبا و رقابت با آن‌ها
  • انتخاب نام مناسب برای صفحه
  • استفاده از تصاویر در محتوا
  • معرفی سایت در صفحه شخصی شبکه اجتماعی

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها