مهمترین اصل برای موفقیت در افزایش فروش چیست؟

مهمترین اصل برای موفقیت در افزایش فروش چیست؟

مهمترین اصل برای موفقیت در افزایش فروش ، روانشناسی بازاریابی و چگونگی شناسایی مشتریان هدف و آگاهی از سبک ها و نیازهای گوناگون کاربران است.در مسیر بازاریابی تا وقتی که کاملا نسبت به فنون مشتری مداری و درک فرآیند خرید آگاهی و مهارت کسب ننمایید، راه را اشتباه رفته و نهایتا به یک بن بست تجاری می رسید.

اهمیت این موضوع به این دلیل است که برای انجام عملیات سئو و یا طراحی ساختار سازمانی کسب و کارمان اول لازم است بدانیم که چه استراتژی هایی را باید در پیش بگیریم؟ چه محتوایی باید تولید نماییم؟ چطور برند را معرفی کنیم؟ برای تغییر مسیر فروش چه زمانی نیاز است و سرانجام چطور مشتریان را برای خرید قانع سازیم؟

این مهارت ها  و موفقیت در افزایش فروش  ممکن نمی شود مگر تا زمانی که دانش مان را نسبت به ۴ پروسه زیر تکمیل کنیم، یعنی:

  • آگاهی: کسب اطلاعات در راستای اهداف کاری
  • توجه: آشنایی با علایق و دغدغه های مشتریان
  • مقایسه: بررسی روش های گوناگون
  • تبدیل: تغییر راهکارها و استراتژی ها بر اساس اطلاعات کسب شده

در مقاله امروزمی خواهیم با یک نگاه حرفه ای، مسیرهایی که نهایتا به خرید مشتری از کالا منجر می شود را معرفی نموده و با آموزش تکنیک های حرفه ای، به شما یاری کنیم تا به آسانی  وارد جاده موفقیت در افزایش فروش کسب و کارتان شوید.

مشتریان چه افرادی هستند؟

پیش از اینکه تجارتی را برای کسب درآمد راه اندازی نمایید، باید در ابتدای امر با این سوالات آغاز کنید که مشتریان هدف ما دقیقا چه اشخاصی می باشند؟ و چه مسیر خریدی را برای آنها  می توانیم ایجاد کنیم؟

برای رسیدن به جواب این سوالات بهتر است که با مردم در سطح بازار مصاحبه نمایید تا از نیازهایشان اطلاع یابید. اگر با یک تیم فروش قرار است که کار کنید از فروشندگان سوال بپرسید و از نظراتشان بهره برید. رقبایتان را رصد کنید. از جامعه آماربرداری نمایید و سرانجام از لحاظ دموگرافی (جامعه شناسی) و روانشاختی همه جوانب را تجزیه و تحلیل آنالیز کنید.

باید بدانید که در داده های جامعه شناسی مشتریان شما در چه مکان هایی هستند؟ در چه رده سنی جای دارند؟ چه جنسیتی دارند؟ و…

در داده های روانشناختی لازم است تا بدانید که مشتریان شما به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟ چه فرهنگ رفتاری دارند؟ چه کالایی را مصرف می کنند؟ چطور سفارش را انجام میدهند؟ و …

چطور مشتریان را شناسایی کنید؟

در علم بازاریابی مشتریان مربوط به هر تجارتی “مشتریان هدف” گفته می شود. برای شناسایی طیف وسیعی از خریداران، می توانید به صفحات اجتماعی مثل فیس بوک بروید و از طریق سیستم معرفی کاربران، اشخاصی که فکر می کنید علاقمند به محصولاتی در راستای خدمات شرکت شما هستند را شناسایی نموده و یا در توئیتر افرادی که مرتبط به کسب و کارتان هستند را شناخته و دقت کنید که چه برندهایی را فالو کرده اند؟ و یا به چه وبلاگ ها و صفحاتی علاقمند می باشند؟

صفحات و ابزارهای دیگری مثل Instagram ،Pinterest ،LinkedIn نیز بسیار یاری دهنده خواهند بود. ابزار FullContact نیز یکی از پرکاربردترین سیستم ها برای شناسایی کاربران است و لیستی از پروفایل مخاطبین صفحات اجتماعی که در جستجوی آنان می باشید را به شما معرفی می کند.

مشتریان به دنبال چه چیزهای هستند؟

مرحله بعدی بعد از شناسایی مشتریان این می باشد که بدانیم مخاطبین ما واقعا در جستجوی چه چیزی می باشند و نیاز ذهنی آنها را درک نموده و سعی در برطرفی سازی آن کنیم که در این مرحله دوباره نیاز به آماربرداری است.پس باید توجه کنید که پروسه تحقیق بسیار زیاد وقتگیر بوده و به منابع و حجم کاری بسیار بالایی نیاز دارد. هرچه عمیقتر به آماربرداری و تجزیه و تحلیل روانشناسی مشتریان بپردازید به درک کاملتری از نیاز آنها می رسید.

در این مرحله، نظرسنجی از کاربران و مشتریان تان بسیار مفید خواهند بود و ایده های جالبی به دست می آورید. حتی اگر برای نظرسنجی مخاطبی ندارید  از ابزارهای SurveyMonkey Audience یا Google Surveys می توانید استفاده کنید که گروه گسترده ای از مشتریان هدفی که مدنظر شما می باشندد را در اختیارتان قرار می دهند.

مراحل روانشناسی بازار برای کسب و کارهای آنلاین وسیعتر می شود،چون نیاز است تا از کلمات کلیدی و یا سوالاتی که مشتریان هدفتان در اینترنت سرچ می کنند نیز آگاهی یابید. در این مورد ابزارهایی مانند Keyword Planner یا KeywordTool برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف و اصطلاحات شاخص ایده دهنده هستند. مثلا اگر صاحب یک کترینگ تهیه غذای آنلاین می باشید، از طریق آنالیز در این جور ابزارها می فهمید که مردم “خوشمزه ترین و ارزانترین آش رشته” را بسیار جستجو می نمایند، پس هدف گذاری کارتان را بر دو اصل کیفیت خوب و قیمت مناسب می گذارید و یا طی تحقیقات می فهمید که مردم به دنبال “غذای سنتی” نیز  می باشند، بنابر این سعی می کنید تا غذای شهرها و قومیت های گوناگون را نیز در منوی کاری تان بگذارید. همچنین آگاهی از انواع جلوه های بصری در سایت که برای جذب کاربر بیشترین تاثیر را دارد باید در این نوع از بازاریابی بررسی کنید و به موفقیت در افزایش فروش دست یابید.

مشخصه بارز یک مدیر تمرکز او بر روی هدف است. برای رسیدن به هدف باید باهمه وجود برای آن وقت بگذارید و به اندازه کافی تلاش نمایید.وقتی که پروسه تحقیق شما کامل و حرفه ای انجام شود، در مرحله آگاهی کاملا مسلط می شوید و بعد از آن می توانید به راحتی به ۳ مرحله دیگر نیز تسلط یابید. به این صورت می دانید که چطور و چگونه با مشتری وارد مذاکره گردید، دلایل خرید مشتری از یک کالا چه می باشد، مشتریان به چه جیزهایی اهمیت میدهند و در آخر چه استراتژی های آنها را ترغیب به خرید از کالا می کند.

معمار تجارت خود باشید. با بررسی تغییرات بازار و علایق مشتریان آینده کسب و کار را می توانید پیش بینی کنید و به موفقیت در افزایش فروش برسید .وقتی که روش تجارت شما اشتباه باشد مهم نیست که چقدر زحمت می کشید، نتیجه منفی می شود، در حالی که با تفکر و پیدا کردن شیوه های درست در بازاریابی همیشه یک گام جلوتر از رقبا حرکت خواهید نمود.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها