موقعیت دنیای ارتباطات در بازاریابی اینترنتی

موقعیت دنیای ارتباطات در بازاریابی اینترنتی

اگر به وضعیت امروزه بازاریابی اینترنتی بنگریم ، میلیون ها مشتری در دنیای آنلاین حاضرند، که آنلاین خرید می کنند.  در سراسر دنیا دستگاه های زیادی بدون هیچ کم و کاستی از طریق اتصالات سیمی میلیارد ها پوند و یورو جابه جا می نمایند، Google هم از این کسب و کار میلیارد دلاری مستنثنی نمی باشد بطوریکه با حساب نمودن تعداد کلیک ها، بازاریابی وسیعی در دنیای مجازی کسب کرده است.

برای برنامه ریزی هدفدار و کارآمد بازاریابی اینترنتی خود باید اطلاعاتی در رابطه با کاربرد اینترنت  اصلاعات داشته باشید.البته ابزارهایی برای ارزیابی بازاریابی اینترنتی هست که  برای ارزیابی کسب و کار شما می توانند مفید باشند.

موقعیت دنیای ارتباطات در بازاریابی اینترنتی و تعدادی از این دست سرویس ها به شرح زیر  می باشد:

Alexa

Alexa سرویس رایگان، تحت اختیارAmazon می باشد که با آنالیز وب سایت شما از نظر رتبه بندی ترافیک در مقایسه با سایر سایت ها را فراهم می نماید. البته برای سایت هایTop دقیق تر آنالیز می کند.

Hitwise

سرویس پولی است و در برخی از کشور ها مقایسه تعداد مخاطبان در وب سایت های گوناگون را در دسترس قرار می دهد که بوسیله پایش ترافیکIP برای سایت های متفاوت که از ISP سوی آنها ارائه می شود.

Netratings

سرویس پولی است که محبوب ترین وب سایت ها را در کشور های مختلف نشان می دهد.

Google Keyword

ابزار هایی مثل Google Keyword برای سنجش میزان محبوبیت برند ها و همچنین نوع محصولات آنها مورد استفاده می شود. که با تحلیل نوع عبارت کلمه کلیدی در موتور های جستجو ارزیابی را صورت می دهند.

موقعیت دنیای ارتباطات در بازاریابی اینترنتی B2C ,B2B, C2B, C2C

می توان بازاریابی اینترنتی را از نظر تراکنش به انواع مختلفی تقسیم بندی نمود که در جدول زیر نشان داده شده است:

ارتباط B2B (بنگاه و بنگاه) : در این نوع ارتباط طرفین بنگاه ها (سازمان ها) می باشند.

ارتباط B2C (بنگاه و مصرف کننده) : ارتباط مستقیم میان سازمان ها و مصرف کننده ها است.

ارتباط C2C (مصرف کننده و مصرف کننده) : خرید و فروش در بین مصرف کننده ها انجام می شود.

ارتباط C2B (مصرف کننده و بنگاه) : ارتباط الکترونیکی میان اشخاص حقیقی  ست که محصولات و یا خدمات خود را به سازمان ها می فروشند.

باتوجه به ارزیابی های که صورت گرفته است، درآمد شرکت های B2B ده برابر از شرکت های B2C بیشتر می باشد. علت اصلی آن این است که محصولات مورد معامله در B2B زیادتر از مواد خام و یا اولیه است. ولی معاملات از نوع B2C تنها شامل فروش محصولات نهایی می باشد.

نوع ارتباط C2C جزو اختلال آمیزترین نمونه از بازاریابی اینترنتی است. به صورتی که در سال های اخیر تعاملات C2C، در شبکه های اجتماعی مثل Facebook ,Bebo و MySpace همراه شده است.به نمونه ای از این نوع سایت ها می توان به وب سایت eBay اشاره کرد، که به نوعی جزو حراجی های آنلاین می باشند که در زمینه ورزش، فیلم یا تفریح و سرگرمی تمرکز دارند.

این موضوع موجب کاهش شکل های دیگر بازاریابی اینترنتی شده است. به همین علت همه شرکت ها برای جذب مشتریان باید یک استراتژی هدفدار داشته باشند. در رابطه با نوع ارتباطی B2B یا B2C که شکل ارتباطی مشتری با بنگاه است که نقش مهمی می تواند ایفا کند، در این مدل مشتری بالقوه به بازار فروشندگانی نزدیک می گردد که آن ها برای فروش رقابت دارند. بازار مصرف کننده Priceline و سایر سایت های مقایسه خرید مثل kelkoo از این مدل پیروی می نمایند.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, , , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها