برنامه ریزی برای انتشار محتوا

برنامه ریزی برای انتشار محتوا

برنامه ریزی برای انتشار محتوا از جمله کارهای است که در ابتدا ممکن است پیچیده به نظر برسد. ولی با رویکردی سیتماتیک نسبتاً ساده می تواند باشد. بازاریابی محتوا فقط  به تولید محتوا محدود نشده و علاوه بر آن به نحوه انتشار محتوا و زمان بندی انتشار محتوا نیز ارتباط دارد.

در این مقاله با ۳ روش برنامه ریزی برای انتشار محتوا آشنا می شویم و بعد از آن از این شیوه ها برای برنامه ریزی انتشار محتوای خود می توانید استفاده کنید.

۱. تقویم محتوا

یکی از روش های برنامه ریزی برای انتشار محتوا تقویم محتوا می باشد. با کمک تقویم محتوا  زمان و روز انتشار محتوا را می توانیم تنظیم نماییم. یکی از مزایای تقویم محتوا امکان ارزیابی تعداد محتواهایی است که منتشر می کنیم. ابزارها و وب سایت ها فراوانی وجود دارند که به ما در تولید تقویم محتوا و طرز استفاده از آن یاری می کنند. بعلاوه وبسایت های مختلفی نیز به ارائه قالب مناسب برای تقویم محتوا می پردازند که حتی می توانید در این وب سایت ها قالب دلخواه خود را طراحی نمایید. از جمله این وب سایت ها می توان به سایت کانتنت اشاره نمود.

۲. خودکار سازی ارسال ایمیل

در خیلی از زمینه های بازاریابی محتوا استفاده از ابزارهای اتوماسیون، نتایج بسیار چشمگیری را در پی داشته است. یکی از مهمترین زمینه های بازاریابی محتوا، ارسال محتوا با ایمیل از طریق خبرنامه ها  می باشد. در وردپرس ابزارها و پلاگین های زیادی برای اتوماسیون ارسال ایمیل هستند که از جمله می توان به Drip Marketing Automation اشاره نمود. از مزایای این افزونه به جمع آوری مشترکین از صفحات سایت، شناسایی مشترکین و منطقه زمانی آن ها، استفاده از برچسب ها و مشاهده صفحاتی که کاربران مشاهده کرده اند می توان  اشاده نمود.

۳. شناخت ساعات مناسب برای انتشار محتوا در رسانه های اجتماعی

طبق بررسی های انجام شده توسط HootSuite بهتری نوقت برای ارسال محتوا در فیسبوک، بین ۱۲ تا ۳ بعد از ظهر می باشد.
بهترین زمان برای انتشار محتوا در توییتر طبق بررسی های  انجام شده در Hubspot روزهای چهارشنبه است. همچنین می توانید از Twitter Analytics برای یافتن زمان مناسب انتشار محتوا استفاده نمایید.
در LinkedIn همه روزهای هفته برای انتشار محتوا مناسب هستند و دلیل آن نیز تخصص محور بودن LinkedIn می باشد. بسیاری از مشاغل در تمام روز های هفته مشغول به فعالیت هستند و همین موضوع به شما امکان می دهد در همه روز های هفته در LinkedIn به انتشار محتوا بپردازید.
زمان مناسب انتشار محتوا در Google Plus طبق بررسی های انجام شده ساعت ۹ صبح هر روز هفته می باشد.
در اینستاگرام انتشار محتوا در کل اوقات روز مناسب می باشد  ولی بهترین زمان برای انتشار محتوا در این پلتفرم ساعت ۳ بعد از ظهر است.

به طور کلی با کمی جستجو در فضای مجازی روش های متنوعی برای برنامه ریزی برای انتشار محتوا می توان یافت. این روش ها عمدتاً تجربی هستند و به طور دقیقی نمی توان کارایی آن ها را ارزیابی نمود. ولی مهمترین نکته در زمینه زمان بندی انتشار محتوا شناخت کاربران و مشترکین است چون در نهایت محتوای منتشر شده توسط این افراد استفاده و به اشتراک گذاشته می شود.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید .

تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها