استمرار، کلید موفقیت بازاریابی محتوا

استمرار، کلید موفقیت بازاریابی محتوا

طبق نتایج آخرین تحقیقات انجام شده در زمینه علل موفقیت و شکست برنامه های بازاریابی محتوا استمرارو پیوستگی در تولید محتوای جذاب مهمترین عامل موفقیت می باشد. سرمایه گذاری در زمینه بازاریابی محتوا در صورتی که بدون برنامه ریزی دقیق برای انتشار پیوسته و مستمر محتوا انجام گردد تنها اتلاف منابع مالی و زمانی می باشد. در بازاریابی محتوا کمپین های شما به هر میزان هم جذاب باشند و مخاطبین زیادی را جذب خود نمایند، اگر محتوای دیگری بعد از آن طبق برنامه برای مخاطبین تولید نگردد، شکست شما حتمی است. استمرار، کلید موفقیت بازاریابی محتوا است یعنی این که همواره تصویر شما در ذهن مخاطبین زنده بماند.

برای استمرار بازاریابی محتوا باید به استراتژی توجه خاصی داشت. تولید چند پست وبلاگ یا اجرای کمپین های گوناگون بازاریابی محتوا ارتباطی با استمرار برنامه شما ندارند. در شکل زیرمی توانید حفره های به وجود آمده به دلیل استفاده از یک استراتژی کمپین محور را مشاهده نمایید.

با وجود استفاده از کانال های مختلف و فعالیت زیاد در آنها، فاصله ی زمانی زیادی بین اجرای کمپین ها و انتشار محتواهای بزرگ دیده می شود. مخاطبین به خاطر عدم انتشار محتوای برنامه ریزی شده به کانال ها مراجعه ننموده اند. این مشکلی است که در بسیاری از برنامه های بازاریابی محتوا خصوصاً بازاریابی محتوای برندهای بزرگ مشاهده می گردد. دلیل آن اختصاص بودجه های کلان برای بازاریابی محتوا می باشد که می توان با آنها کمپین های گسترده ای را اجرا نمود. ولی نباید فراموش کرد کمپین هافقط زمانی بهترین کارایی را دارند که به عنوان قسمتی از یک برنامه جامعه تر و فقط به عنوان اوج فعالیت محتوایی به کار گرفته شوند. در مثال پیشین کمپین ها به عنوان تنها منابع تولید محتوا به کار رفته اند و در درازمدت اثربخشی خوبی ندارند. برای اجتناب از اثرات منفی این نوع استراتژی لازم می باشد از ابزار استراتژیک جریان محتوا برای تدوین استراتژی کلی و برنامه ریزی صحیح استفاده نمود . استمرار، کلید موفقیت بازاریابی محتوا است.

برنامه تولید محتوای بازاریابی مستمر

برای تدوین برنامه تولید محتوای بازاریابی ادامه دار کافی است چارچوبی برای تولید محتوا داشته باشیم که امکان تولید تعداد زیادی محتوای با کیفیت را به طور منظم برای ما فراهم نماید. روش صحیح برنامه ریزی تولید محتوا ساخت فرایندی می باشد که تولید انواع مختلف محتوا در سطوح و لایه های گوناگون را ممکن سازد. در نمودار زیر می توان ساختار کلی چنین فرایندی را مشاهده نمود:

در این مثال ملاحظه می نمایید فاصله زمانی میان کمپین های بزرگتر چگونه با محتواهای کوچکترمثل پست های وبلاگ و … پر شده اند. این کار از جلب توجه مخاطبین به محتواهای رقیب و از دست دادن مشتریان جلوگیری می نماید. محتوای کوچکتر در بازاریابی محتوا به معنای محتوای بی کیفیت نیست. تولید هر کدام از محتواهای بازاریابی کوچک که با برنامه و استراتژی بازاریابی محتوا هماهنگی داشته باشد نیازمند صرف زمان زیاد و ایده های خلاقانه  است.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها