چند نکته مهم درباره بازاریابی ویدیویی

چند نکته مهم درباره بازاریابی ویدیویی

از میان انواع تبلیغات، ویدیو مارکتینگ با سرعت زیادی در حال درنوردیدن دنیاست و  جزو پرطرفدار‌ترین‌هاست.  هر روزه آدم های بیشتری به استفاده از ویدیوها روی می آورند. ویدیوها فرم‌های گوناگونی به خود می‌گیرند و در بسترهای متفاوتی مانند یوتیوب، اینستاگرام فیس بوک، اسنپ چت و غیره به اشتراک گذاشته می‌شوند و در معرض دید افراد قرار می گیرند.

آن چیزی که مردم از پذیرفته شدن انتظار دارند چیزی جز داشتن ترافیک وب بیشتر نمی باشد. بیایید با هم به مطالعه نکاتی کاربردی بپردازیم که سبب می‌شود مخاطبین بیشتر روی ویدیوهایتان کلیک نمایند و بیشتر به وبسایت تان بازگردند.

انتخاب پیش نمایش مناسب برای ویدیو

اگر ویدیوی خود را روی پلتفرم مهم و پرطرفداری به اسم یوتیوب به نمایش می گذارید، حواستان به انتخاب یک پیش نمایش خوب برای آن باشد. پیش نمایش ویدیو، نخستین چیزی است که مخاطب قبل از کلیک روی ویدیوی شما آن را می بیند. با کمک انتخاب صحنه مناسبی از ویدیو برای پیش نمایش و انتخاب متن مناسب، می‌توانید شانس کلیک و ورود افراد به ویدیو را بیشتر نمایید.
جمله جالبی از نویسنده‌ای به نام ماریا جوز هست که می گوید: پیش نمایش در یوتیوب، مثل جلد کتاب در قرن ۲۱ است. شما برای اینکه تصمیم بگیرید کتابی را بخوانید اول به جلد آن توجه می کنید. همین ماجرا درمورد پیش نمایش ویدیوهای آنلاین در اینترنت نیز صدق می نماید. پیش نمایش‌ها عکس های کوچک و قابل کلیکی هستند که به طور تصویری، کلیتی از هر ویدیو را ارائه می دهند.

عنوان و سرخط مناسب برای ویدیو بنویسید

داشتن یک عنوان مناسب که ویدیو را در یک جمله یا عبارت یا کلمه به طور واضح و کافی توضیح بدهد بسیار اهمیت دارد . دیوید اجیلوی به عنوان یک بازاریاب حرفه‌ای می گوید: اشخاصی که تنها عنوان ویدیو را می‌خوانند پنج برابر اشخاصی هستند که بدنه متنی را می خوانند. وقتی سرخط ویدیوی خود را نوشتید، مانند این است که هشتاد درصد از پول خود را صرف نموده باشید. بنابراین لازم است در نوشتن عنوان نکاتی را رعایت نمایید:

در نوشتن عنوان دقت کنید چه کلمات کلیدی ای باید استفاده کنید. قابل جستجو بودن سبب می‌شود ویدیوی حاوی عنوان مناسب بیشتر دیده شود.
در عنوان خود یک قول بدهید. چه مشکلی قرار است از مخاطب با دیدن ویدیوی شما رفع گردد؟
احساسات مخاطب را در نوشتن عنوان قلقلک دهید. آیا از نظر ذهنی، مادی یا معنوی در حال برقراری ارتباط با مخاطبمی باشید؟
تعداد زیادی عنوان برای ویدیوی خود بنویسید و از بین آن‌ها بهترین را انتخاب نمایید. آیا حداقل حدود ۲۰ الی ۳۰ عنوان نوشته اید؟

ویدیو را برچسب دار یا تگ tag کنید

تگ ها یا برچسب‌ها روشی برای افزودن قطعات متنی به ویدیو می باشند که این متن های کوتاه نشان می‌دهند ویدیوی شما در چه زمینه‌ای است. شما می‌توانید عبارات کلیدی یا هر کلمه یا عبارتی را که مرتبط با موضوع ویدیو هست پس از آپلود کردن ویدیو در یوتیوب به صورت برچسب به ویدیوی خود اضافه کنید. این موجب می‌شود یوتیوب بفهمد ویدیوی شما درباره چیست و در نتیجه شما را بهتر در نتایج جستجو نشان خواهد داد.

می‌توان انواع تگ ها را به چهار نوع تقسیم کرد:

برچسب تکی – یک توصیف تک کلمه‌ای از محتوا
برچسب ترکیبی – چند کلمه که یک تگ را تشکیل می دهد. (شبیه یک عبارت کلیدی طولانی برای سئو)
برچسب عمومی – یک توصیف کننده سطح بالاتر از نوع محتوایی که پیشنهاد می دهید.
برچسب با غلط املایی – یک روش بسیار هوشمندانه برای پوشش و جبران خطاهای انسانی

در تگ کردن یا برچسب گذاری چنانچه مخاطبینی از زبان‌های گوناگون دارید، حتماً برچسب‌ها را به آن زبان‌ها ترجمه نمایید و ترجمه‌ها را نیز به کار ببرید. همچنین اگر فکر می‌کنید مخاطبین شما ممکن است به زبانی جز زبان اصلی ویدیوی شما ممکن است سرچ نمایند، این کار را بکنید. برای ترجمه تگ هایتان می‌توانید از google translate بهره ببرید. اگر چه همیشه جوابی که به شما می‌دهد ۱۰۰ درصد درست نیست ولی می‌توانید با امنیت خاطر کافی به آن اعتماد کنید و عباراتی را که به شما می‌دهد در برچسب‌ها استفاده کنید.

از یوتیوب برای بهبود سئوی خود استفاده نمایید

گوگل غالبا در نتایج هر جستجوی خود، نتایج ویدیویی از یوتیوب را در لینک های اول نمایش می دهد. هر کسی علاقمند است سئوی بهتری داشته باشد. زمانی که شما ویدیوی خود را روی یوتیوب آپلود می نمایید، یک فرصت خوب در استراتژی بازاریابی خود ایجاد نموده اید.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها