بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ چیست

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ چیست

در این مقاله با بازاریابی دیجیتال و یا همان دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا گردید.

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، مجموعه‌ای است که فعالیت ها و روش ها، با استفاده از ابزار‌های دیجیتالی، جهت تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برند خود را  شامل  می‌باشد.

بازاریابی دیجیتال چیست (دیجیتال مارکتینگ چیست )

برای بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ،شما فضای بسار گسترده و نامحدودی را در اختیار دارید، همانطورکه می‌دانید، در حال حاضر کاربرد تلفن‌های هوشمند، چندین برابر شده است و طیف وسیعی از مردم از این فناوری استفاده می‌کنند و از امکانات آن بهره می‌برند، و این به معنای وجود فضایی برای معرفی و تبلیغ محصول و یا خدمات خود است. شما می‌توانید از هر نوع رسانه‌ای برای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، چه شبکه های اجتماعی و یا رسانه‌های دیگری نظیر، وب سایت ها، ایمیل و … . هدف اصلی در دیجیتال مارکتینگ، افزایش میزان فروش است، دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری، ضرروی و مهم است.

ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال

برای بازاریابی دیجیتال، می‌توانید از روش‌ها و ابزار‌های متفاوت و گوناگونی استفاده کنید، که به چند مورد از آنها اشاره می‌نماییم.

بازاریابی محتوا

بهترین و مهم ترین، ابزار برای بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا است، شما می‌توانید با بهره‌گیری از تولید محتوا برای همه کسب و کار‌های آنلاین، چه کسب و کارهای کوچک و چه بزرگ، با مخاطبان ارتباط بر قرار نمایید. نیاز‌های مخاطبانتان را شناسایی نمایید و برای رفع نیاز‌هایشان محتوا تولید نمایید، همچنین شما می‌توانید با بهره‌گیری از تولید محتوای آموزشی، سیلی عظیمی از افراد را به سوی خود جذب نمایید و آن‌ها را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید. با استفاده از استراتژی‌های تولید محتوا و با عرضه شیوه های گوناگون؟، اعتماد مخاطبانتان را بدست بیاورید، برای مثال، شما می‌تانید با ارائه محتوای رایگان، زمینه‌ای را برای ایجاد اعتماد فراهم نمایید.

بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی بوسیله ایمیل، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است، شما می‌توانید با بهره‌گیری از ایمیل مارکتینگ، مخاطبان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید و آنان را مجاب به دیدن وب سایت خود نمایید.

بازاریابی ویدیویی

یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی ویدیویی است، با بهره‌گیری از بازاریابی ویدیویی می‌توانید با تصاویر و تولید فیلم‌های جذاب و کوتاه، بر روی مخاطبان تان تاثیر گذاشته و آنان را به سوی خود جذب نمایید، شما می‌توانید فیلم‌های کوتاه خود را در شبکه های اجتماعی، منتشر نمایید. امروزه بازاریابی ویدیویی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

تبلیغات اینترنتی

از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، می‌توان به تبلیغات اینترنتی، اشاره نمود، البته استفاده از این ابزار در دیجیتال مارکتینگ، هزینه بر خواهد بود، ولی تبلیغات اینترنتی یکی از قوی ترین و موثر ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ است، بهترین روش تبلیغات اینترنتی، رپورتاژ آگهی است، که شما می‌توانید بک لینک‌هایی دائمی، در سایت‌هایی که از نظر گوگل معتبر محسوب می‌شوند ، بصورت مادام العمر داشته باشید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

یکی از قدرتمند‌ترین و موثر ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی است، محبوبیت شبکه های اجتماعی در بین کاربران، آنقدر افزایش پیدا نموده، که کاربران از شبکه های اجتماعی، به عنوان یک موتور جستجو بهره‌گیری می‌نمایند و به دنبال نیاز‌های خود هستند، امروزه شبکه های اجتماعی به دلیل تنوع زیاد و امکانات بسیار آنان کابران زیادی را در خود عضو کرده اند و به عناون منبعی بزرگ برای بازاریابی دیجیتال هستند، بنابراین فعالیت در شبکه های اجتماعی را حتما در اولویت قرار داده و به عنوان یک ابزار موثر در دیجیتال مارکتینگ از آن بهره‌گیری کنید.

ابزارهای دیگر مانند:

بازاریابی توسط موتورهای جستجو
بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)
تبلیغات کلیکی
تبلیغات بنری
بازاریابی موبایل
تبلیغات پیامکی (SMS) و MMS
بازاریابی ویروسی دیجیتال

مزایای دیجیتال مارکتینگ چیست

از مهم ترین مزیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ به در دسترس بودن و ۲۴ ساعته بودن اشاره می‌توان نمود و شما می‌توانید، برای پیگیری، خدمات خود بصورت شبانه روزی با مشتریانتان در ارتباط باشید و به بهبود کیفیت خدمات تان اضافه کنید، همچنین شما یا استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بر ترافیک وب سایت خود افزوده و تعداد بازدید صفحات تان را افزایش دهید. همچنین هزینه تبلیغات نسبت به تبلیغات سنتی کمتر است.

دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ :

قابلیت ایجاد تغییرات
مناسب برای شرکت‌هایی که با کمبود بودجه مواجه هستند
دسترسی دائمی به خدمات
پاسخ سریع به سوالات مشتریان
سفارشات طبق نیاز مشتری
دسترسی راحت کاربران
هزینه کمتر بازاریابی اینترنتی
کاهش خطاهای انسانی
صرفه جویی در زمان
تفاوت میان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی

خیلی از اشخاص، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی را یکسان می‌دانند و فرقی بین آن‌ها قائل نیستند. بازاریابی دیجیتال، به جهت، بهره‌گیری از ابزار‌های دیجیتال، مثل: بیلبردهای تبلیغاتی، تلویزیون های دیجیتال، موبایل و تبلت، پادکست، رادیو و …، است، بازاریابی اینترنتی، نیز به منظور، استفاده از ابزارها و رسانه‌های اینترنتی یا همان آنلاین است. بازاریابی اینترنتی، زیرمجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال است، ولی نحوه ارتباط و تعامل با مخاطب در این دو نوع، یعنی بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی، کاملا متفاوت است.

تفاوت میان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درون گرا

بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا، هر دو بر تولید محتوای باکیفیت و کاربر پسند، تاکیید می‌نمایند. بازاریابی درونگرا، در چهارچوب بازاریابی دیجیتال است. در بازارابی درونگرا هدف، بصورت مستقیم جذب مشتری می باشد، که با یک محتوای خوب و با کیفیت، قبل از سفارش نهایی مشتری، تولید می‌گردد، تا مشتری کیفیت محتوا را سنجیده و بر تصمیم گیری برای سفارش جدید، موثر خواهد بود.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, , ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها