نقش و تاثیر رنگ ها در بازاریابی و میزان فروش کسب و کارها

نقش و تاثیر رنگ ها در بازاریابی و میزان فروش کسب و کارها

در این مقاله می خواهیم به بررسی اثرگذاری رنگ ها در بازاریابی بپردازیم. هر رنگی معنای ویژه ای خاصی دارد. در علم روانشناسی رنگ ها، این مبحث به طور کامل باز و بررسی شده که هر رنگ می تواند بیانگر چه مشخصه ای باشد و چه تاثیری بر محیط پیرامون خود می گذارد.  حتما در نظر داشته باشید تجارت و کسب و کار نوعی تعامل می باشد که اگر بتوانیم پارامترها و حوزه ایی از موارد را رعایت نماییم، این تعامل به بهترین شکل ممکن در می آید و شاید شما را زودتر به نتیجه مطلوب برساند. رنگ یکی از همین عناصر می باشد، که شدیدا می تواند بر مخاطب خود موثر  باشد. در این مقاله می خواهیم تاثیر رنگ ها در بازاریابی و میزان فروش کسب و کارها بررسی نماییم.

از دیدگاهی انتخاب و تاثیر رنگ به عواملی مثل سن، ملیت، حرفه، علاقه، و اولویت های شخصی مرتبط است . شما باید اول درک درستی از هدف خود داشته باشید. زمان مواجهه با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری ۹۳% دیگر فاکتور ها  مثل بافت ۶% و صدا و بو ۱% در ذهن مصرف کننده باقی می ماند. ۸۵% از خریداران می گویند که رنگ یکی از دلایل اصلی آن ها برای انتخاب و خرید است.

تحقیقات دیگر نشان داده است که رنگ شناسایی یک برند را بیشتر از ۸۰% افزایش می دهد. استفاده از رنگ ها بسیار تاثیر شگفت انگیزی بر مشتریان شما دارد.

تاثیر رنگ ها در بازاریابی و میزان فروش کسب و کارها

آبی

آبی ایجاد احساس اعتماد و امنیت می نماید. آبی رنگی است که از فاصله های بسیار دور همم دیده می شود. علت آبی بودن چراغهای فرودگاه ها به همین دلیل می باشد. آبی سلطنتی، خریدارانی که عجله دارند را مجذوب می کند و برای محصولات پاک کننده مناسب می باشد. سرمه ای خریدارانی را که به بودجه شان اهمیت می دهند را مجذوب می نماید و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است. آبی رنگ مورد علاقه بیشتر مردم می باشد.

قرمز

قرمز رنگ جلب توجه می باشد. همچنین از آن برای به هیجان آوردن مردم نیز استفاده می گردد. رنگ اشتها آور و زود خسته کننده ایی است که از آن در صنعت غذای سریع بیشترین استفاده را می نمایند.

صورتی

صورتی از ملایم ترین رنگ هاست. ممکن است شنیده باشید که برخی وقت ها زندانیان را در سلول های صورتی قرار می دهند زیرا رنگ صورتی میزان عصبانیت و تهاجم را کم می نماید. صورتی برای خریداران سنتی، مخاطب و مشتری های خانم جذابیت بالایی دارد.

زرد

رنگ زرد در بیشتر موارد توجه افرادی را جلب می کند که تنها به ویترین مغازه ها نگاه می کنند و احساس خوش بینی و جوانی را منتقل می نماید. این رنگ تمرکز و خلاقیت را بالا می برد و روشنفکران را جذب می کند. با دیدن رنگ زرد مغز سروتونین بیشتری آزاد می نماید.

سبز

سبز رنگ طبیعت، بوم شناسی و ثروت می باشد . از رنگ سبز روشن برای آرامش بخشی در اتاق های بیمارستان ها استفاده می گردد. رنگ سبز تیره برای اشخاص محافظه کار مذکر جذاب می باشد. سبز با خوش شانسی، سخاوت، باروری و حتی حسادت و رشک در حالت منفی نیز در یک گروه قرار می گیرد.

مشکی

سیاه برای رساندن توانایی و قدرت استفاده می گرد. انتقالات این رنگ هوشمندی، وقار، بدی، توانایی، راز، رسمی، تحریف، خوشگذرانی و …می باشد.

نارنجی

نارنجی برای ایجاد حرکت و انرژی بدون اینکه بیننده را مقاومت کند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. رنگ نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب می نماید و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مثل خرید، فروش یا متعهد شدن. این رنگ گرما، اشتیاق، ماجراجویی، رفتار و روش جدید را منتقل می کند.

بنفش

این رنگ فعالیت های مغزی را که در رابطه با حل نمودن مشکل می باشد را فعال می کند. بنفش راز، خرد و احترام را به همراه دارد. برای محصولات ضد پیری و زیبایی کاربرد دارد. رنگ سلطنت و نوع تیره آن نشان ثروت می باشد و نوع روشن آن معرف بهار و داستان های عاشقانه ست.

خاکستری

خاکستری نشان دهنده کمبود انرژی، خونسردی، مالیات، سنین پیری، خنثی بودن و آرام بودن می باشد. خاکستری رنگ خوبی در طراحی لوگو نمی باشد ولی برای نشان دادن کیفیت نامناسب چیزها مناسب است.

قهوه ای

رنگ قهوه ایی برای بیان نمودن طبیعت، دوستی، راستگویی و زمین مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه این رنگ نشان دهنده پایداری، تجربه و راحتی می باشد.

تمایلات رنگی آقایان و خانم‌ها

تحقیقات نشان داده است که جنسیت در ترجیح دادن رنگ‌ها هم اثر دارد. یکی از نکات جالب در تحقیقات تاثیر رنگ ها در بازاریابی ، برتری رنگ آبی نسبت به دیگر رنگ‌ها در میان هر دو جنس زن و مرد هست و البته تفاوت در گرایش نسبت به رنگ ارغوانی در بین این دو گروه.

تمایل به رنگ در جنس‌های مختلف یک موضوع داغ و مورد مباحثه در تئوری رنگ‌ها می باشد.

تصورات غلط در مورد روان شناسی رنگ ها

به اعتقاد کارشناسان، بیشتر نظریات روان شناسی رنگ ها در بازاریابی بدون منبع می باشد. عواملی مثل اولویت شخصی، تجربیات، تربیت، اختلافات فرهنگی، فضا و… معمولا اثر رنگ ها را محو می نماینند. بنابراین ایده هایی مثل اینکه در طیف رنگ، زرد از نظر روان شناسی شادترین رنگ محسوب می شود، اشتباه می باشد!

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها