ویژگی های اصلی محتوای خوب

ویژگی های اصلی محتوای خوب

وقتی که ما از اهمیت محتوا و تولید محتوا در کسب و کارهای امروزی  سخن می گوییم، باید به چند نکته توجه کنیم تا محتوای تولید شده ما، محتوای خوب و مناسبی باشد. در غیر این صورت محتوای تولید شده نظر مخاطبین را جلب نخواهد نمود و ما در رسیدن به هدف خود دچار مشکل می شویم . در این مقاله در صدد هستیم که ویژگی های اصلی یک محتوای خوب را بررسی کنیم.

مخاطبان محتوای خوب

اولین نکته ای که در رابطه با تولید محتوای خوب باید در مورد آن فکر کرد، این مسئله است که مخاطبان یک محتوای خوب چه افرادی هستند و به طور کلی هدف از تولید محتوای خوب چیست، هدف ما از تولید محتوا چیست، با تولید محتوا در نظر داریم چه مخاطبینی را جذب نماییم، مخاطبین مورد نظر ما به دنبال چه نوع محتوایی  می باشند.

ویژگی های اصلی تولید محتوای خوب :

ما پیش  از اینکه بخواهیم در موردویژگی های اصلی محتوای خوب صحبت نماییم، باید جامعه هدف و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کرده و آنها را تجزیه و تحلیل و بررسی کنیم تا بفهمیم برای دست یافتن به آنها چه کارهایی را باید انجام بدهیم.

محتوای هدفمند

نخستین نکته ای که در رابطه با تولید محتوا باید در لحاظ کنیم و جزء ویژگی های اصلی محتوای خوب است، این موضوع  است که محتوا هدفمند باشد. یعنی ما برای تولید محتوا باید هدف خود را مشخص نماییم و باید همه سعی خود را انجام دهیم تا محتوای تولید شده، نیاز مخاطب در هر زمینه ای را رفع کند. وقتی که تصمیم به تولید محتوا گرفته می شود، ما به عنوان سازمان و یا مدیر سایت ، باید هدف خود را از تولید محتوا به روشنی مشخص نماییم. هدف ما باید رفع نیاز مخاطب مان باشد. فقط در این صورت می توانیم نظر مخاطبین را جلب نماییم.

مخاطب وقنی که تصمیم می گیرد از محتوای عرضه شده از سوی ما بهره بگیرد، در حقیقت تصمیم گرفته است وقت و زمان خود را بر روی این محتوا صرف کند. پس محتوای تولید شده ما باید به صورتی باشد که در انتها مخاطب از صرف وقت و هزینه بابت این محتوا، رضایت کامل را داشته باشد.

محتوای دست اول

دومین ویژگی یک محتوای خوب ، این موضوع است که محتوا  دست اول باشد. یعنی محتوا کپی نشده باشد. وقتی که شما از محتواهای دیگران استفاده می کنید و در حقیقت محتوای آنها را کپی می نمایید. در حال ضربه زدن به فعالیت های خود می باشید.

همیشه خلاقیت حرف اول را در تولید محتوا می زند. مخاطب وقتی که با محتوای خوب، تازه و همراه با خلاقیت مواجه می شود، به سرعت جذب آن می شود. پس باید همه سعی خود را بر این نکته متمرکز کنیم که محتواهای ما در هر زمینه ای که باشند و با هر هدفی که نگارش می گردند، باید همراه با خلاقیت و نوآوری باشند. شما هر وقتی که قصد داشته باشید در رابطه با هر موضوعی، شروع به تولید محتوا نمایید، مطمئن باشید در این دنیای بزرگ اینترنت حتما در رابطه با آن موضوع محتواهای فراوانی وجود دارد. یعنی این که موضوعات همگی تکراری می باشند. وقتی که موضوعات تکراری می گردند، فقط در صورتی محتوای شما مورد توجه قرار می گیرد که نسبت به دیگر محتواها مشخصه های بارز دیگری داشته باشد.

محتوای خوب، محتوایی می باشد که برای تولید آن فکر شده و پیش از شروع به تولید محتوا ، همه جوانب مورد بررسی قرار گرفته باشد. محتوای دیگر سایت ها در این موضوع خاص مورد ارزیابی قرار گیرد و محتوای تولید شده در عین کارآمدی همراه با خلاقیت و نوآوری باشد.

محتوای باکیفیت

پس از اینکه هدف از تولید محتوا تعیین شد و برای تولید آن خلاقیت مد نظر قرار گرفت. مشخصه بعدی یک محتوای خوب، کیفیت آن  می باشد . هر محتوایی اگر همراه با بالاترین کیفیت نباشد، قطعا در برقراری ارتباط با مخاطب دچار مشکل  می شود . در پروسه تولید محتوا، شما باید همه سعی خود را کنید که محتوای تولید شده شما همراه با بالاترین کیفیت باشد. حتما برای شما هم این سوال پیش می آید که منظور از کیفیت چه مسائلی هستند.

مثلا در  موقع  تولید محتوای متنی، شما باید حتما از جملات کوتاه و پاراگراف های کوتاه استفاده نمایید، به زبان خیلی ساده مقاله خود را بنویسید، از زیاده گویی و پیچیده گویی پرهیز نمایید و مهمترین نکته در مورد تولید محتوای متنی، رعایت کردن نکات و مسائل سئو است . به سئو باید توجه بسیار داشته باشید. برای اینکه مهمترین نکته برای ارتقا رتبه سایت شما، سئو است . البته این بدین معنی نیست که تنها توجه خود را معطوف به سئو نمایید و از مخاطب غافل شوید. بلکه شما قطعا باید محتوای خوب برای مخاطب بنویسید و در آن سئو را رعایت نمایید.

باید در رابطه با تولید محتوای ویدئویی، کیفیت ویدئو شما باید بالا باشد. شیوه انتقال مفهوم مورد نظر شما باید همراه با خلاقیت و زیبایی باشد. در حال حاضر ویدئو پرمخاطب ترین نوع محتوا می باشد. پس شما با تولید محتوای ویدئویی همراه با ویژگی های یک محتوای خوب که در این مقاله به آن اشاره نمودیم و در رابطه با آن صحبت کردیم، تعداد بسیار فراوانی از مخاطبین را می توانید به سمت خود جذب کنید.

در این مقاله ما دریافتیم که یک محتوای خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد، به چه نکاتی توجه داشته باشد و از چه مسائلی باید دوری کند. ولی برای جذب مخاطب فقط تولید محتوای خوب و با کیفیت نمی تواند ما را به هدفمان برساند. البته که بسیار ما را به هدف نزدیک می نماید، ولی شما باید در سطح وسیع و جامع نسبت به همه محتواهای تولید شده خود استراتژی مشخص و معینی داشته باشید.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت با رعایت همه اصول مربوط به تولید محتوا ، با در نظر گرفتن نیازهای شما در وب سایت خود ،به بهترین شکل ممکن به تولید محتوای تخصصی که شامل : ایجاد متون، تصاویر گرافیکی مفهومی و یا فیلم های مرتبط موضوعی ، خلق محیط بصری گیرا و جذاب، طراحی دیتابیس های قدرتمند و سفارشی و استفاده از ابزار و تمامی تجهیزات نرم افزاری مرتبط با طراحی وب، اقدام می نماید . تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها