آموزش کاهش نرخ پرش

کاهش نرخ پرش

آموزش کاهش نرخ پرش

نرخ پرش ( کاهش نرخ پرش )  یکی از آمارهایی می باشد که  از منابعی مانند  alexa یا google analytic  میتوان کسب کرد . این آمار شامل درصدی از ۰ تا ۱۰۰ می باشد و مقدار ۱۰۰ بالاترین میزان نرخ پرش را نشان می دهد . اگر سایت شما  دارای درصد بالایی از نرخ پرش است نگران نباشید شما  درصد نرخ پرش را می توانید کمتر کنید .

کاهش نرخ پرش

سوالی که مطرح هست این می باشد که آیا نرخ پرش به علت بی مصرف بودن محتوای سایت برای بازدید کننده می باشد ؟ و اگر اینطور است راه حل اساسی آن چه می باشد ؟ پاسخ بلی نزدیک ترین پاسخ به این سوال می باشد ، ولی همه مشکل فقط به بی مصرف بودن کیفیت محتوا ختم نمی گردد . با بررسی کلیدواژه های اصلی که در جستجو استفاده می گردد صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند را می توان بدست آورد و روی توسعه و تکمیل آنها کار  نمود . مثلا اگر سایت شما در پاسخ یک سوال در رتبه اول می باشد و حجم زیادی از ورودی در روز را به همین صفحه اختصاص یافته است ولی با ورود کاربر و مشاهده جواب آن دیگر نیازی به ادامه مطلب ندارد آنگاه با بستن سایت در کمتر از ۱ دقیقه از سایت خارج می گردد. این صفحات همان صفحاتی می باشند که باید روی آنها بیشتر و تخصصی تر کار گردد .

کاهش نرخ پرش

برای کاهش نرخ پرش روی یک صفحه چه باید کرد؟

نخستین قدم طولانی نمودن محتوا به صورتی که برای کاربر جذاب باشد می باشد ، اگر محتوای شما آبکی باشد و شما سعی کرده باشید فقط برای موتورهای جستجو مطالب بنویسید نه اینکه برای انسان اینجا ضرر می نمایید ولی اگر محتوای شما کاربردی و برای مخاطب جذاب باشد می توانید با طولانی تر کردن مطلب و رساندن تعداد کلمات به حداقل ۱۰۰۰ کلمه زمان خروج سایت از کاربر را خیلی کاهش داد، در این میان می توانید از عکس ها ، ویدیو و اینفوگرافی ها برای درگیر کردن مخاطب با محتوا استفاده نمایید . در حقیقت می توان علت دوم بالا بودن نرخ پرش را صفحات پربازدیدی در نظر گرفت که طول مطلب بسیار کوتاه بوده کاربر با خواندن آن فورا سایت را ترک می نماید .

کاهش نرخ پرش

آیا نرخ پرش برای وب سایت شما مضر می باشد؟

نرخ پرش همواره به معنی بد بودن نیست قطعا به نوع و هدف وب سایت برمی گردد اگر سایت شما یک سایت در زمینه فروش قطعات صنعتی می باشد و پس از اینکه کاربر شما را در نتایج گوگل پیدا نمود و در نهایت منجر به ارتباط با شما شد دیگر نیازی به معطل نمودن کاربر در سایت نیست ! ولی اگر سایت شما از نوع نشریه آنلاین باشد قضیه کاملا برعکس می باشد اینجا معنی بدی را می دهد یعنی سایت شما به برای مخاطبان چندان دلچسب نمی باشد.

آیا نرخ پرش میتواند روی SEO سایت تاثیر منفی یا مثبت بگذارد؟

نرخ پرش یا (bounce rate) یکی از معیارهای موتورهای جستجو می باشد این معیار کمک می نماید که میزان محبوبیت محتوا در مقابل س دیگر سایت ها مورد بررسی قرار بگیرد و سایتی که به طور میانگین درصد نرخ پرش کمتری داشته است در رتبه بالاتر جای خواهد گرفت . اینجا اگر هدف سایت شما افزایش رتبه در گوگل می باشد بسیار باید روی فاکتور نرخ پرش زمان و هزینه نمود.

کاهش نرخ پرش

به طور خلاصه به مواردی که سبب کاهش نرخ پرش می شود می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  از صفحات فرود با گرافیک جذاب و ساده استفاده کنید.
  •  لینک های خارجی را در صفحه جدید یا _blank باز شود.
  • اگر سرعت سایت پایین است اقدام به افزایش سرعت سایت کنید.
  • محتوای خود را طولانی تر نمایید طولانی شدن مطلب خود دلیلی بر خروج کاربر می باشد ، زیرا کاربران علاقه دارند سریعا به آخر مطلب برسند.
  •  اگر بتوانید کاری کنید که کاربر حداقل ۱۰ دقیقه در سایت بماند خیلی خوب می باشد ، این کار را با نمایش ویدیو در سایت و تصاویر اینفوگرافی افزایش دهید.
  •  واکنش گرایی در موبایل را باید حتما بررسی نمایید اگر محتوای شما بسیار ریز یا ناخوانا باشد و مطلب در موبایل به صورت اسکرول چپ و راست باشد کاربران ترجیح میدهند که مطلب را در سایتی بخوانند که در اصول طراحی سایت را به درستی رعایت نموده باشد.
  •  تبلیغات را از سایت های خود حذف نمایید یا اینکه آنها را به نحو درست نمایش دهید ! pop up های تبلیغاتی خیلی برای مخاطب جالب نمی باشد بر طبق آماری فقط ۱۴ درصد از کاربران ترجیح میدهند که از طریق pop up جواب سوالات را بدهند بهتر است آنها در خبرنامه ایمیلی عضو گردند و سپس در وقت مناسب با آنها از طریق ایمیل گفتگو و تبلیغات نمود.

کاهش نرخ پرش

نرخ تبدیل و تاثیر عکس در نرخ پرش

نرخ تبدیل یا (Conversion Rate) با توجه به ضریب تعداد کاربران و اندازه حضور در سایت نرخ تبدیل بالاتر می رود . آمارها نشان میدهد که سایت هایی که بیشتر از ۴۰ صفحه فرود یا لندینگ پیج دارند ۱۲ برابر بیشتر از سایت هایی که حداکثر ۵ صفحه فرود دارند مشتری جذب می نمایند، طراحی صفحه فرود را میتوان در وردپرس با استفاده از پلاگین هایی مثل visual composer یا اگر از سیستم های مدیریت محتوا ایرانی استفاده میکنید می توانید با صفحه ساز داینامیک صفحه فرود دلخواه را به صورت رسپانسیو طراحی نمایید.

تیم تولید محتوای سایت کانتنت در اینجا با داشتن علم مربوط به نحوه محتواگذاری مناسب، علاوه بر اینکه وب سایت شما را به بهترین روش ممکن محتواگذاری می نماید بلکه با رعایت اصول اولیه و مبانی لازم و به کارگیری دانشی پیشرفته در زمینه سئو و بهنیه سازی به شما کمک خواهد کرد تا وب سایتی با رنکینگ بالا در موتورهای جستجوی جهانی را نیز داشته باشید.

برای ثبت سفارش تولید محتوا سایت تان ، دریافت مشاوره رایگان تولید محتوا و در صورت داشتن هرگونه سوال و یا پیشنهادی در این زمینه، با سایت کانتنت از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۱۴۱۴۶۹ با ما در تماس باشید.

, ,
اشتراک گذاری:

مایل به ثبت دیدگاه هستید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها

    آخرین دیدگاه‌ها